Welkom bij onze Gedragscode, een hoeksteen van het ethische kader van ons bedrijf. Dit is meer dan alleen een beleid; het vertegenwoordigt ons streven naar het handhaven van de hoogste normen van integriteit, gedrag, respect en professionaliteit in alles wat we doen.
Terwijl we door de dynamische en snelle wereld van de casino-industrie navigeren, zal deze Gedragscode als ons kompas dienen en ervoor zorgen dat we trouw blijven aan onze kernwaarden en principes. Het is van vitaal belang dat ieder van ons deze richtlijnen begrijpt en naleeft, niet alleen om onze reputatie te beschermen, maar ook om een cultuur van vertrouwen en transparantie te bevorderen.
Met vriendelijke groet,
Per Jaldung
CEO Grand Casino Brussel (GCB)
1. DOEL
Deze Gedragscode (CoC) presenteert de fundamentele ethische principes die moeten worden toegepast in de professionele praktijken en gedragingen van onze medewerkers ten opzichte van alle belanghebbenden.
Het dient als leidraad voor werknemers bij het omgaan met ethische dilemma's, het herkennen en aanpakken van ethische risico's en het bevorderen van een cultuur van transparantie en integriteit. Het geeft duidelijkheid over verwacht gedrag, mechanismen voor het melden van onethisch gedrag en versterkt het belang van ethische besluitvorming.
Onze toewijding aan integriteit betekent het naleven van alle toepasselijke wetten, bedrijfsbeleid en procedures. Het houdt in dat we ons eerlijk gedragen, anderen met respect en hoffelijkheid behandelen en ernaar streven om de reputatie van Grand Casino Brussels (hierna GCB) als een betrouwbare en achtenswaardige organisatie te verbeteren.
De toewijding van het bedrijf om de hoogste normen van bedrijfsethiek en persoonlijke integriteit te handhaven is fundamenteel voor de lange traditie van Casinos Austria International. Bij GCB speelt elke werknemer een centrale rol in het beschermen van de reputatie en integriteit die essentieel zijn voor ons succes.
In het geval van overtredingen van de CoC wordt een onderzoek ingesteld en een mogelijke sanctie uitgevoerd volgens de regels die zijn beschreven in het arbeidsreglement van het bedrijf.
2. TOEPASSING VAN DE GEDRAGSCODE
Het is ieders verantwoordelijkheid om deze CoC en alle toepasselijke wet- en regelgeving na te leven.
Naleving van wetten, reglementen en interne beleidslijnen is niet-onderhandelbaar bij GCB. Als werknemer wordt van je verwacht dat je jezelf vertrouwd maakt met en je houdt aan alle toepasselijke wettelijke en reglementaire vereisten die gelden voor casinoactiviteiten.
Dit omvat, maar is niet beperkt tot, spelreglementen, anti-witwaswetten, tewerkstellingswetten en gezondheids- en veiligheidsvoorschriften. Onbekendheid met de wet is geen excuus en het niet naleven van de wettelijke vereisten kan ernstige gevolgen hebben voor zowel u als het casino.
Aan elke werknemer van GCB wordt de verantwoordelijkheid toevertrouwd om te allen tijde met onwrikbare integriteit zaken te doen voor GCB. Het naleven van ethische normen is niet alleen een vereiste, maar ook een hoeksteen van onze bedrijfscultuur, waarbij eerlijkheid, verantwoordelijkheid en respect in alle interacties worden benadrukt. Gebruik dit document als een reeks richtlijnen voor hoe u zaken doet, en raadpleeg het als u vragen hebt over uw dagelijkse activiteiten.
Alle belanghebbenden hebben de plicht om zich dagelijks te gedragen in overeenstemming met deze CoC. De term 'belanghebbenden' verwijst naar alle werknemers, ongeacht waar zij zich bevinden (d.w.z. mensen die op alle niveaus en rangen binnen het bedrijf werken, inclusief senior managers, leidinggevenden, directeuren, vaste, tijdelijke en tijdelijke werknemers, stagiairs, gedetacheerd personeel, thuiswerkers, tijdelijke werknemers en uitzendkrachten of vrijwilligers).
Deze CoC is ook van toepassing op iedereen die zaken doet namens GCB, zoals agenten, distributeurs, joint venture partners, consultants en andere externe tussenpersonen.
We verwachten van iedereen dat ze zich in hun overeenkomsten met GCB verplichten om de principes van onze CoC te respecteren, evenals de toepasselijke wet- en regelgeving in de landen waar ze actief zijn.
Als je nog steeds niet zeker weet hoe je verder moet, neem dan contact op met je manager, de afdeling Compliance of de HR-afdeling.
3. ALGEMENE GEDRAGSREGELS
3.1 Respect en ethiek
Beleefdheid en respect: Gedraag je beleefd en respectvol tegenover klanten, collega's en leidinggevenden.
Vertrouwelijkheid: Geen vertrouwelijke informatie vrijgeven over klanten, casino-activiteiten of veiligheidsbeleid.
Integriteit: De spelregels respecteren, frauduleus gedrag of gedrag dat de reputatie van het casino kan schaden vermijden.
3.2 Uiterlijk en presentatie
Uniform: Draag het casino-uniform in overeenstemming met de huidige richtlijnen en zorg voor een verzorgd uiterlijk.
Persoonlijke hygiëne: Zorg voor een onberispelijke persoonlijke hygiëne.
Identificatiebadges: Draag identificatiebadges altijd zichtbaar tijdens werktijd.
3.3 Relaties met klanten
Welkom: Begroet klanten hartelijk en beantwoord hun vragen respectvol en professioneel.
Neutraliteit: Nooit een klant bevoordelen of partijdigheid tonen bij kansspelen.
De grenzen van interventie respecteren: Zich niet bemoeien met het spel van een klant, tenzij dat noodzakelijk is of daarom wordt gevraagd.
3.4 Gebruik van uitrusting en middelen
Casino-uitrusting: Gebruik apparatuur op een professionele manier, zonder misbruik of persoonlijk gebruik.
Beveiligingssystemen: Volg de instructies met betrekking tot bewakings- en beveiligingssystemen op en breng de beveiligingsprotocollen niet in gevaar.
4. SPECIFIEKE GEDRAGSREGELS
4.1 Gokken en gokinteracties
Verbod op gokken: Werknemers mogen niet gokken of wedden in het casino.
Omgaan met contant geld: Er moet zorgvuldig worden omgegaan met contant geld en het mag nooit worden misbruikt voor persoonlijk gebruik.
Verdacht gedrag melden: Meld verdacht gedrag of pogingen tot fraude aan de veiligheidsdienst of het management.
4.2 Alcohol en drugs
Verbod op alcoholgebruik: Het is verboden om alcohol te nuttigen tijdens werkuren, behalve bij evenementen die specifiek zijn goedgekeurd door het management.
Drugs en illegale substanties: Het bezit of gebruik van illegale middelen is ten strengste verboden.
Effecten van alcohol en drugs: Meld je nooit aan op het werk onder invloed van alcohol of drugs.
4.3 Relaties met werknemers
Intimidatie en discriminatie: Onthoud je van intimiderend of discriminerend gedrag tegenover collega's of klanten.
Belangenverstrengeling: Vermeld elke persoonlijke relatie of situatie die een belangenconflict binnen het casino kan vormen.
Respect voor hiërarchische richtlijnen: Volg de instructies van hiërarchische meerderen en respecteer de regels voor het escaleren van problemen.
5. AFSTEMMING & REIKWIJDTE
5.1 Afstemming op bedrijfsbeleid
Hoewel de CoC ons streven naar integriteit verwoordt, is het niet bedoeld om bestaand bedrijfsbeleid of bestaande procedures te vervangen of tegen te spreken. In plaats daarvan is het een aanvulling op deze richtlijnen en biedt het een uitgebreid kader voor ethisch gedrag dat van toepassing is op zowel het personeel van GCB als alle filialen van Casinos Austria International.
5.2 Toepassing van normen
De normen in deze CoC dienen als leidraad in ons dagelijks werk en zorgen ervoor dat we consequent prioriteit geven aan ethisch gedrag en onze verantwoordelijkheden nakomen. Deze normen zijn essentieel om het vertrouwen en respect van onze belanghebbenden te behouden.
5.3 Toepassingsgebied
De gedragsnormen zijn universeel van toepassing op alle werknemers, partners, functionarissen en bestuursleden van GCB, evenals op uitzendkrachten en onafhankelijke contractanten. Ongeacht de rol of functie wordt van elk individu verwacht deze ethische normen na te leven.
5.4 Ethisch gedrag tegenover klanten en collega's
We hanteren de hoogste normen van ethisch gedrag in alle interacties met klanten en collega's. Deze toewijding strekt zich uit tot onze dagelijkse besluitvormingsprocessen en weerspiegelt onze toewijding aan juridische en ethische verantwoordelijkheden. Deze toewijding strekt zich uit tot onze dagelijkse besluitvormingsprocessen en weerspiegelt onze toewijding aan wettelijke en ethische verantwoordelijkheden.
5.5 Verwachtingen van derden
We houden ook derden die namens GCB werken aan dezelfde hoge ethische normen die we intern handhaven. We verwachten van onze partners, leveranciers en verkopers dat ze zich integer gedragen en zich houden aan de principes die in deze CoC worden uiteengezet.
6. CORRUPTIEBESTRIJDING [*1]
GCB zet zich in voor het handhaven van de hoogste normen van integriteit en ethiek. Onze medewerkers mogen zich niet inlaten met omkoping, hetzij direct of indirect via tussenpersonen zoals agenten of consultants. Wij verbieden ten strengste het aanbieden, beloven, geven, accepteren, ontvangen of zoeken van steekpenningen om voordelen voor zichzelf of GCB te behalen.
GCB benadrukt ook transparantie in financiële transacties:
- Het gebruik van contant geld voor betalingen met betrekking tot facturen, commissies, ... aan leveranciers wordt ontmoedigd. Bovendien moeten alle zakenpartners correct geregistreerd zijn in onze financiële systemen.
- Legitieme zakelijke uitgaven, zoals gastvrijheid en promotionele uitgaven, worden na goedkeuring geaccepteerd als onderdeel van standaard zakelijk gedrag. De procedure van de onkostennota moet worden gevolgd.
- We staan geen directe financiële bijdragen toe aan politieke kandidaten, partijen of campagnes die gebruikmaken van bedrijfsmiddelen. Alle indirecte bijdragen via derden moeten worden gemeld en goedgekeurd.
- Donaties aan liefdadigheidsinstellingen, in financiële vorm of in natura, moeten vooraf worden goedgekeurd door het senior management. We handhaven transparantie en evalueren mogelijke belangenconflicten in dit verband grondig.
- Sponsorovereenkomsten moeten in overeenstemming zijn met de waarden en doelstellingen van ons bedrijf en moeten worden goedgekeurd door het senior management. Naleving van alle relevante wet- en regelgeving is verplicht.
6.1 Eerlijk spelen
Integriteit en eerlijkheid zijn fundamentele principes van casino gaming. Als werknemer van GCB moet je ervoor zorgen dat alle spelen eerlijk en ethisch verlopen. Dit betekent dat je je onthoudt van elke vorm van valsspelen, samenspanning of manipulatie die de integriteit van de spelervaring in gevaar kan brengen.
Daarnaast is het essentieel om waakzaam te blijven en onmiddellijk melding te maken van verdacht gedrag of onregelmatigheden die tijdens of buiten het spelen worden waargenomen. Dit betekent dat onze werknemers zowel tijdens als na de normale werkuren ethisch correct moeten blijven. Dit geldt ook voor gevallen van valsspelen of fraude door klanten en voor eventuele zorgen over het gedrag van collega-medewerkers.
Door de principes van eerlijk spel hoog te houden, help je het vertrouwen van de klanten in de integriteit van het spelaanbod van GCB te behouden.
7. BESTRIJDING VAN WITWASSEN EN FINANCIERING VAN TERRORISME
Het is verankerd in onze dagelijkse bedrijfsvoering dat we transacties met een criminele achtergrond willen voorkomen en helpen opsporen en bestrijden. Dit geldt met name voor transacties die tot doel hebben geld wit te wassen of terrorisme te financieren.
Om het doel van het voorkomen en bestrijden van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme zo goed mogelijk te bereiken, neemt GCB alle noodzakelijke maatregelen. Deze omvatten bijvoorbeeld begrijpelijke risicoanalyses, regelmatige interne audits van de geïmplementeerde systemen en samenwerking met bevoegde autoriteiten.
In geval van twijfel over een financiële transactie moeten onze werknemers hun supervisor raadplegen of rechtstreeks de witwasrapportagemedewerker van het bedrijf.
8. VERANTWOORD GOKKEN
GCB zet zich in om verantwoorde gokpraktijken te promoten en het welzijn van alle klanten te verzekeren. Als werknemer speel je een cruciale rol in het identificeren en aanpakken van potentiële problemen in verband met probleemgokken.
Wees attent op tekenen van buitensporig of dwangmatig gokgedrag bij klanten, zoals aanzienlijke financiële verliezen of gedragsveranderingen. Benader klanten met gevoeligheid en medeleven en bied hulp en middelen aan om hen te helpen weloverwogen beslissingen te nemen over hun gokgedrag.
Bovendien is het essentieel om te voldoen aan alle verantwoordelijke beleidsregels en procedures voor gokken die door GCB zijn opgesteld, inclusief zelfuitsluiting.
Als je een klant tegenkomt die mogelijk problemen heeft met gokverslaving, verwijs hem dan door naar geschikte ondersteunende diensten, zoals hulplijnen voor advies of maatschappelijke organisaties die gespecialiseerd zijn in de behandeling van gokverslaving. GCB verwijst naar de website van de Kansspelcommissie waar meer informatie en instructies te vinden zijn om de klanten te beschermen en verantwoordelijk te blijven spelen: https://www.gamingcommission.be/en/protection-of-players
Door verantwoordelijke spelpraktijken te promoten, toon je de toewijding van GCB aan sociale verantwoordelijkheid en het welzijn van onze klanten en de gemeenschap in het algemeen.
9. ANTIDISCRIMINATIE
We verdienen het allemaal om te werken in een omgeving waar we waardig en met respect worden behandeld. GCB zet zich in om een dergelijke omgeving te creëren omdat dit het volledige potentieel van ieder van ons naar boven haalt, wat op zijn beurt direct bijdraagt aan het succes van ons bedrijf.
GCB is een werkgever die gelijke kansen biedt en diversiteit en inclusie binnen haar organisatie waardeert. Het wervingsproces is daarom niet gebaseerd op geslacht, handicap, gezinssituatie, seksuele geaardheid, leeftijd, politieke opvattingen, religieuze overtuigingen, vakbondsactiviteit of raciale, sociale, culturele of nationale afkomst. Ethisch handelen betekent dat je je niet inlaat met discriminerende praktijken.
De wervingsprocedure en evaluatieformulieren zijn zo gemaakt dat elke vorm van vooringenomenheid uitgesloten is.
Bij vermoedens van enige vorm van discriminatie moedigen we onze werknemers aan om hun mond open te doen. In eerste instantie bij de manager, de manager van de manager of de HR-afdeling. Mocht dit niet lukken, dan verwijzen we onze medewerkers naar de 'Klokkenluidersregeling' die is gepubliceerd op de communicatieplatforms.
Bij GCB omarmen we diversiteit en inclusie als essentiële principes die onze werkcultuur verrijken en onze organisatie versterken. We erkennen en waarderen de unieke perspectieven, achtergronden en ervaringen die elke medewerker met zich meebrengt.
Als werknemer wordt van je verwacht dat je alle mensen met waardigheid, respect en eerlijkheid behandelt, ongeacht hun ras, etniciteit, geslacht, seksuele geaardheid, religie, leeftijd, handicap of een ander kenmerk.
Discriminatie of intolerantie van welke aard dan ook wordt niet getolereerd binnen onze organisatie.
Bovendien zetten we ons in voor het creëren van een werkomgeving waarin iedereen zich gewaardeerd en gesterkt voelt en zijn of haar beste beentje voor kan zetten. Dit houdt in dat we actief op zoek gaan naar en luisteren naar verschillende stemmen, perspectieven en ideeën, en dat we ervoor zorgen dat alle werknemers gelijke kansen hebben op promotie en professionele groei.
Door diversiteit en inclusie te bevorderen, verbeteren we niet alleen het moreel en de betrokkenheid van onze werknemers, maar kunnen we ook beter voldoen aan de behoeften en voorkeuren van onze diverse klantenkring. Samen vieren we onze verschillen en streven we naar een werkcultuur die gastvrij, inclusief en respectvol is voor alle individuen.
10. ANTI-INTIMIDATIE
Aangezien GCB actief is in een wereldwijde en multiculturele omgeving, zijn we ervan overtuigd dat diversiteit een belangrijk voordeel is. Daarom moet elke werknemer een mentaliteit aannemen die elke persoon waardeert, ongeacht of ze voor onze organisatie werken of niet.
We respecteren ieders rechten, privacy en gevoel van persoonlijke waardigheid. Bij GCB verbieden we medewerkers om iemand lastig te vallen vanwege zijn of haar leeftijd, geslacht, nationaliteit of etniciteit, religie, politieke overtuiging, seksuele geaardheid, handicap of enig ander wettelijk beschermd kenmerk.
Medewerkers die zich lastiggevallen voelen, moeten dit melden bij hun manager. Bij vermoedens van enige vorm van intimidatie moedigen we onze werknemers aan om hun mond open te doen. In eerste instantie bij de manager, de manager van de manager of de HR-afdeling. Als dit niet werkt, kan de medewerker naar de interne vertrouwenspersoon gaan en in een later stadium naar de externe vertrouwenspersoon. Daarnaast verwijzen we onze medewerkers naar de 'Klokkenluidersregeling' die is gepubliceerd op de communicatieplatforms.
11. MENSENRECHTEN
We zetten ons in voor het respecteren van de mensenrechten van onze werknemers of personen die namens ons handelen, evenals die van onze begunstigers, leveranciers en andere zakelijke partners, in overeenstemming met de richtlijnen van de Verenigde Naties over zakendoen en mensenrechten.
11.1 Strijd tegen kinderarbeid
Bij GCB nemen we alleen mensen in dienst die voldoen aan de lokale minimumleeftijdseisen. Daarnaast volgen we de relevante ILO-conventies, die ervoor zorgen dat kinderen alleen in dienst worden genomen als ze volledig beschermd zijn tegen mogelijke uitbuiting, beschermd zijn tegen gezondheidsrisico's en hun opleiding kunnen voortzetten.
11.2 Strijd tegen dwangarbeid
We vechten tegen dwangarbeid. Werk moet vrijwillig en vrij gekozen zijn.
12. GEZONDHEID EN VEILIGHEID
Bij GCB zetten we ons in voor een veilige en gezonde werkomgeving voor onze werknemers, bezoekers en aannemers. We delen allemaal de verantwoordelijkheid om van veiligheid en gezondheid een dagelijkse prioriteit te maken.
Onze werknemers worden aangemoedigd om hun zorgen over gezondheids- en veiligheidsrisico's of onveilige werkomstandigheden kenbaar te maken en om ongevallen en werkgerelateerde situaties direct te melden.
We implementeren preventieve maatregelen en nemen tijdig corrigerende maatregelen wanneer we ons bewust worden van een onveilige of gevaarlijke situatie.
GCB neemt de veiligheid van haar medewerkers serieus en heeft een speciaal e-mailadres ([email protected])" gecreëerd dat alle medewerkers kunnen gebruiken. Dit e-mailadres is bedoeld om incidenten met betrekking tot interacties met klanten en personeel, of problemen die onze medewerkers ondervinden met de faciliteiten of apparatuur, die niet eerst via de manager/afdelingshoofd konden worden opgelost, direct te melden. Deze incidenten zullen onpartijdig worden onderzocht en de juiste acties zullen worden ondernomen. De medewerker krijgt feedback over het rapport.
Extern werkt GCB samen met de stad en de politie om de veiligheid rond het casino te verbeteren. Intern heeft GCB de inspanningen geïntensiveerd om de veiligheidsmaatregelen te versterken en de gedragsnormen te verbeteren.
Om dit doel te bereiken heeft GCB een "Lidmaatschapsovereenkomst" waaraan alle klanten zich moeten houden bij het betreden van het casino. Met behulp van een strikt "zero-tolerance" beleid, waarbij elke daad van vandalisme tegen apparatuur of faciliteiten, incidenten van fysieke agressie, of aanhoudend misbruik of intimidatie van onze medewerkers of medepatiënten zal resulteren in een onmiddellijke uitsluiting.
Met het uittreksel van de "Lidmaatschapsovereenkomst" behoudt GCB zich het recht voor om de toegang te ontzeggen aan iedereen die de indruk wekt dat hij of zij de kalme en ordelijke werking van het casino zou kunnen verstoren, of die een eerlijk en oprecht spel zou kunnen verhinderen.
In gevallen van vandalisme of opzettelijke schade wordt van het Lid verwacht dat hij/zij de veroorzaakte schade volledig vergoedt voordat een opheffing van het verbod wordt overwogen.
13. ARBEIDSOMSTANDIGHEDEN
GCB zorgt ervoor dat al haar werknemers de lokale wetten en normen van de sector met betrekking tot het aantal werkuren en werkdagen naleven. Werknemers werken volgens redelijke dagelijkse en wekelijkse werkschema's met gepaste rustperiodes.
Het evenwicht tussen werk en privéleven wordt gegarandeerd door de Belgische CAO 'Werkbaar Werk' en toegepast in een GCB CAO.
GCB zet zich in om de voorwaarden te scheppen voor een goede balans tussen werk en privé. Als een situatie binnen GCB uw evenwicht verstoort, is het essentieel dat u met uw manager praat om de oorzaken te identificeren en de voorwaarden te scheppen die nodig zijn voor een goede balans.
14. GEGEVENSBESCHERMING
GCB zet zich in om de vertrouwelijke informatie van haar klanten, medewerkers en leveranciers te beschermen en is onderworpen aan een geheimhoudingsplicht. Wij houden ons aan de Europese verordening inzake de bescherming van persoonsgegevens (GDPR).
GCB verzamelt, gebruikt, bewaart of verwerkt uw persoonsgegevens in overeenstemming met de GDPR en enige vervangende wetgeving, of enige soortgelijke regelgeving onder enig toepasselijk recht, en enige regelgevende vereisten of praktijkcodes met betrekking tot het gebruik, de opslag of de overdracht van persoonsgegevens.
In overeenstemming met de GDPR beschikt GCB dus over uw persoonsgegevens op basis van de volgende rechtsgronden:
- Op basis van de uitvoering van het contract dat met de Patron is overeengekomen of de uitvoering van precontractuele stappen die op verzoek van de Betrokkene zijn genomen.
- Op basis van naleving van wettelijke of reglementaire bepalingen met betrekking tot het beheer van de contractuele relatie met de Patron, met name facturering.
- Op basis van ons legitieme belang om te reageren op informatieverzoeken van Bezoekers en Klanten.
- Op basis van uitdrukkelijke toestemming.
In overeenstemming met deze voorschriften behoudt GCB zich het recht voor om uw gegevens te gebruiken, op voorwaarde dat ze up-to-date zijn en alleen worden verwerkt zolang dat nodig is om de doelstelling van het bedrijf te bereiken of zoals vereist door de wet.
Respect voor vertrouwelijkheid garandeert het behoud van vertrouwensrelaties met de verschillende belanghebbenden.
15. BEDRIJFSFILOSOFIE OP ONZE BELANGHEBBENDEN
15.1 De beschermheer
Bij GCB hechten we het grootste belang aan het verlenen van uitzonderlijke service aan alle klanten. Als medewerker wordt van je verwacht dat je de hoogste normen van professionaliteit, beleefdheid en respect in acht neemt in alle interacties met klanten.
15.1.1 Vertrouwelijkheid
Het beschermen van de privacy en vertrouwelijkheid van informatie van klanten is van het grootste belang bij GCB. Als medewerker heb je toegang tot gevoelige gegevens, waaronder persoonlijke informatie en financiële gegevens van klanten.
Het is noodzakelijk om deze informatie met de grootst mogelijke zorg en discretie te behandelen en ervoor te zorgen dat deze alleen toegankelijk is en openbaar wordt gemaakt op een 'need-to-know' basis voor legitieme zakelijke doeleinden. Dit houdt ook in dat we ons houden aan vastgestelde protocollen voor het veilig behandelen en opslaan van vertrouwelijke informatie.
Patroninformatie mag in geen geval worden gedeeld met of openbaar worden gemaakt aan onbevoegde personen of derden. Inbreuken op de vertrouwelijkheid moeten onmiddellijk worden gemeld aan het juiste management- of nalevingspersoneel voor onderzoek en oplossing.
Door de strengste vertrouwelijkheidsnormen te handhaven, toont u uw inzet om de privacyrechten van klanten te beschermen en de reputatie van GCB als vertrouwde beheerder van gevoelige informatie hoog te houden.
15.1.2 Eerlijkheid en integriteit
Integriteit is de hoeksteen van professioneel gedrag bij GCB. Als medewerker wordt van je verwacht dat je eerlijk, integer en transparant handelt in al je handelingen, zowel binnen de organisatie als met externe partijen.
Dit houdt in dat je eerlijk en openhartig bent in je communicatie, dat je je houdt aan alle toepasselijke wetten en regels en dat je je altijd gedraagt volgens de hoogste ethische normen.
Vermijd belangenverstrengeling die je beoordelingsvermogen of onpartijdigheid bij besluitvormingsprocessen in gevaar kan brengen. Dit houdt ook in dat je je onthoudt van activiteiten of relaties die de schijn van partijdigheid of ongepastheid zouden kunnen wekken.
Wees daarnaast waakzaam voor omkoping, corruptie of andere vormen van onethisch gedrag. Meld alle gevallen van wangedrag of overtredingen van de CoC aan de juiste autoriteiten voor onderzoek en oplossing.
Door eerlijkheid en integriteit te belichamen in je handelingen en beslissingen, houd je de reputatie en betrouwbaarheid van GCB hoog als een gerenommeerde en ethische organisatie.
15.2 De werknemer
Bij GCB hechten we veel waarde aan het definiëren en afstemmen van de rollen en verantwoordelijkheden van onze medewerkers. Dit gedeelte van onze CoC dient als een gestructureerd kader dat alle teamleden begeleidt naar effectieve samenwerking en bijdrage aan ons collectieve succes. Hier schetsen we onze filosofie met betrekking tot taken en verantwoordelijkheden, waarbij we de nadruk leggen op duidelijkheid, naleving van voorschriften en toewijding aan uitstekende dienstverlening aan onze klanten.
Elke zin hieronder begint met 'De werknemer':
15.2.1 Algemene verantwoordelijkheden
- Voert zijn/haar taken voor de GCB uit door interne procedures te volgen en zich te houden aan de interne bedrijfsvoorschriften en alle wetten en voorschriften van de Kansspelcommissie.
- Respecteert de veiligheidsvoorschriften met betrekking tot alle transacties en/of omgang met geld, fiches, munten, sleutels en codes.
- Is zich bewust van alle veiligheidsrisico's en kent alle procedures in geval van veiligheidsproblemen.
- Blijft deelnemen aan trainingen en cursussen georganiseerd door GCB om taken productief en efficiënt uit te voeren en de winstgevendheid van het bedrijf te garanderen.
- Gedraagt zich te allen tijde correct en correct.
- Moet zijn/haar taken uitvoeren met inachtneming van de interne regels en voorschriften van GCB.
- Mag nooit en in geen geval discussiëren of handelen tegen de gegeven instructies.
- Moet zijn/haar taken op een correcte en professionele manier uitvoeren.
- Moet altijd in het bezit zijn van een D-licentie.
- Moet zich onthouden van het bezoeken van andere casino's in België.
- Moet rigoureus alle wetten en richtlijnen van de Kansspelcommissie uitvoeren.
- Moet ervoor zorgen dat oneerlijk gedrag en seksuele intimidatie worden voorkomen. Alle overtredingen moeten worden gemeld aan het managementteam.
15.2.2 Patroongericht
- Draagt en reinigt het uniform volgens het uniformbeleid.
- Moet onmiddellijk de leden van het Casino Management waarschuwen in het geval van een groot probleem met de klanten.
- Moet onmiddellijk de leden van het Casinomanagement waarschuwen bij verdacht gedrag (problematische spelers, witwassen van geld, enz.).
- Moet zijn/haar superieuren onmiddellijk op de hoogte stellen van pogingen tot contact door klanten binnen of buiten GCB.
- Respecteert de privacy van klanten.
- Respecteert het beroepsgeheim.
----------
[1] Corruptie is het gedrag waarbij een persoon (publiek of privaat) direct of via een tussenpersoon een gift, aanbod of belofte, geschenk of voordeel van welke aard dan ook voorstelt, vraagt of aanvaardt om een handeling van direct of indirect belang in de uitoefening van zijn functie te verrichten, uit te stellen of na te laten, teneinde een commercieel of financieel voordeel te verkrijgen of te behouden, of om een beslissing te beïnvloeden.
[2] Onder persoonsgegevens wordt verstaan iedere informatie betreffende een natuurlijke persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, in het bijzonder aan de hand van een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator, of een of meer specifieke elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon.
[3] In deze Gedragscode is de 'GDPR' een verwijzing naar de Verordening van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (Algemene Verordening Gegevensbescherming).